OIGN
INFORMACJA OGÓLNA
Ogólnopolska Izba Gospodarki Nieruchomościami powstała 22 października 1992 roku, a została oficjalnie zarejestrowana przez Sąd Rejestrowy w Gdańsku 30.04.1993 roku jako organizacja krajowa skupiająca ponad 100 jednosteki gospodarczych zajmujących się zarządzaniem i administrowaniem zasobami mieszkaniowymi / komunalnymi, spółdzielczymi oraz zakładowymi / oraz zajmującymi się całokształtem usług komunalnych / wielobranżowe zakłady komunalne/.
Statut Izby zakłada następującą strukturę władz Izby:
– Walne zgromadzenie
– Zarząd (7 – osobowy)
– Komisja Rewizyjna (3 – osobowa)
Misja OIGN
Głównymi celami i zadaniami Izby są:
– stałe dążenie do podnoszenia jakości zarządzania, wg norm europejskich
– prowadzenie doradztwa merytorycznego i organizacyjnego
– pośrednictwo w wymianie doświadczeń między członkami
– szkolenie specjalistyczne / w różnych formach /
– certyfikacja osób w zawodach „zarządca nieruchomości” i „administrator nieruchomości”.
– koordynacja w zakresie przebiegu procesu informatyzacji zarządzania nieruchomościami
– pośrednictwo przy ubezpieczeniach majątkowych.
Wizja realizacji misji.
Zadania statutowe Izba prowadzi za pośrednictwem Biura Obsługi Izby.,
Działalność w terenie skupia się w agendach terenowych zlokalizowanych w różnych regionach.:
Każda z agend prowadzona jest przez Koordynatora – Specjalistę terenowego, najbardziej doświadczonego zarządcę. Spotkania okresowe agend odbywają się wg potrzeb i mogą być kolejno u poszczególnych członków agend. Dwa razy do roku /maj, wrzesień/ organizowane są narady plenarne połączone z dyskusją panelową na tematy interesujące aktualnie większość członków.
Biuro Obsługi Izby wydaje czasopismo – miesięcznik ”Zarządca-Doradca” redagowane na podstawie materiałów nadesłanych przez członków Izby.
Tylko członkowie Izby mają zabezpieczoną prenumeratę tego czasopisma i dostęp do jego wersji internetowej.
Członkostwo w Izbie wiąże się z opłaceniem składek. Nie pobieramy wpisowego. Wielkość składek ustalana jest w zależności od ilości administrowanych lokali.
Członkowie Izby oprócz niewymiernych efektów przynależności uzyskują efekty wymierne:
– upust przy zakupie programów komputerowych do 50 %
– możliwość udziału w szkoleniach specjalistycznych i praktykach zawodowych organizowanych
przez Biuro Obsługi
– możliwość sprawdzenia sprzętu specjalistycznego i nowych technologii po koszcie własnym
– nieodpłatne demonstracje sprzętu i systemów komputerowych
– możliwość nieodpłatnej reklamy na łamach czasopisma Izby
– nieodpłatne doradztwo merytoryczne /opinie, ekspertyzy, wyjaśnienia/.
Izba dla swoich członków wdrożyła i utrzymuje i doskonali od 2013 roku jedyny w kraju grupowy system zarządzania jakością wg normy PN-EN ISO 9001.
.
Członkostwo w Izbie ustaje o ile:
– członek nie zapłaci rocznej składki
– stwierdzono działanie sprzeczne z interesem Izby
Za naszym pośrednictwem ponad 5000 osób uzyskało Państwową Licencję zarządców nieruchomości. Aktualnie prowadzimy działania zmierzające do ustalenia właściwych zasad współpracy z dostawcami mediów komunalnych /zarządca działa na rzecz dostawcy na zasadach pośrednictwa, właściciel nieruchomości, lokalu płaci za niepłacących/. Zamierzamy uruchomić arbitraż zawodowy dla firm zarządzających nieruchomościami.